پیانو, مقالات

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

خرید پیانو دیجیتال می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به موسیقی باشد. اگر به دنبال خرید پیانو دیجیتال هستید، باید به موارد زیر توجه کنید:

با توجه به اینکه پیانو دیجیتال صدای مصنوعی دارد، باید به کیفیت صدای آن توجه کنید تا صدای طبیعی و قابل قبولی داشته باشد.پیانوی دیجیتال فرآیند تولید صدا را با پخش صداهای از پیش تعیین شده پیانوهای آکوستیک انجام می دهد. روش و تجهیزات مورد استفاده برای ضبط این آهنگ ها بر کیفیت صدا تأثیر می گذارد. یک پیانوی دیجیتال خوب باید صدایی گرم و نزدیک به پیانوی آکوستیک داشته باشد.

  • کیفیت کلاویه

کیفیت کلاویه‌های پیانو بسیار مهم است. باید از کلاویه‌هایی با کیفیت بالا استفاده کنید که بتوانید در زمان بازی، حس لمس طبیعی را داشته باشید.یک پیانوی دیجیتال اساسا دارای 88 کلاویه سنگین است. با این حال، برخی از پیانوهای دیجیتال تنها دارای 61 کلاویه یا کمتر هستند. بنابراین، اگر مبتدی و مصمم به یادگیری پیانو هستید، یک پیانو با کلاویه کامل تهیه کنید.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • پلیفونی

    حداکثر تعداد صداهایی که یک پیانو می تواند در هر زمان تولید کند، چند صدایی نامیده می شود. این بدان معناست که یک پیانو با پلیفونی 32 نت می تواند 32 نت را به طور همزمان تولید کند. نوازندگان نیمه حرفه ای باید حداقل با چند صدایی 64 نت کار کنند. برای پیانیست های حرفه ای، پلیفونی 128 نت یا بیشتر مناسب است.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • حساسیت لمسی صفحه کلید

حساسیت لمسی به نحوه واکنش پیانو هنگام نواختن یک صفحه کلید با مقدار مشخصی نیرو اشاره دارد. صفحه کلید پیانوی شما به سرعت حساس است و بنابراین صدایی با حجم مناسب تولید می کند. یک پیانوی با حساسیت لمسی کنترل بهتری بر پویایی موسیقی شما خواهد داشت.

یک پیانو دیجیتال می تواند کلاویه هایی بی وزن، نیمه سنگین یا تمام وزن داشته باشد. سازندگان پیانو، کلاویه های پیانوی دیجیتالی سنگین طراحی کرده اند که شباهت زیادی به کلاویه های پیانو آکوستیک دارند.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • امکانات

پیانو دیجیتال پیشرفته با امکانات متنوعی همچون ضبط، اتصال به کامپیوتر و دستگاه‌های دیگر، آموزش‌های مختلف و… می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند در زمینه موسیقی پیشرفت کنند، بسیار مفید باشد.پیانو دیجیتال توانایی تولید صدای سازهای مختلف را دارد. انتخاب پیانو با صداهای پیش‌فرض، افکت‌ها، اتصالات مختلف و ویژگی‌های خاص‌تر به نوازنده امکان انتخاب و تزئین صدا، امکان اتصال پیانو به کامپیوتر، گوشی هوشمند و امکان استفاده از منابع صوتی خارجی مانند مانیتورینگ را می‌دهد. بلندگوها این پیانوهای دیجیتال به نوازنده این امکان را می دهد که مانند یک پیانیست حرفه ای بنوازد.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • عملکردهای مختلف کلاویه ها

پیانوهای دیجیتال بر اساس مدل و برند دارای عملکردهای کلاویه های متفاوتی هستند، به عنوان مثال پیانوهای دیجیتال برند یاماها دارای اکشن های کلاویه GHS، GH3، GH3X، NWX و Grand Touch هستند که کیفیت کار و حساسیت هر کدام با دیگری متفاوت است. پیانوهای برند Kawai دارای اکشن هایی مانند Grand Feel (GF)، Grand Feel II (GFII)، RM3II، Responsive Hammer Compact (RHC)، Responsive Hammer (RHII و RHIII) هستند. کیفیت اکشن کلاویه های چوبی بسیار بالاتر از اکشن کلاویه های پلاستیکی است، مثلا پیانو CLP 645 یا CLP 745 در برند یاماها اکشن کلاویه بهتری نسبت به سری YDP دارد.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • مزایای اصلی خرید پیانو دیجیتال

    خرید یک پیانو دیجیتال بسیار راحت تر از یک پیانو آکوستیک است، این پیانوها سبک تر، جابجایی آسان تر و اجزای آن جداشدنی هستند. از نظر هزینه، خرید پیانو دیجیتال بسیار مقرون به صرفه تر از پیانو آکوستیک است، همچنین هزینه های نگهداری پیانوهای دیجیتال کمتر است و نیازی به کوک سالانه ندارند.

    از نظر ویژگی های فنی، اکثر پیانوهای دیجیتال به نوازنده امکان ضبط را می دهند. در نهایت، برخی از پیانوهای دیجیتال دارای قابلیت MIDI هستند و از کارت حافظه پشتیبانی می کنند، بنابراین می توانید آهنگ های ضبط شده را به رایانه منتقل کنید.

راهنمای خرید پیانو دیجیتال

  • قیمت

 پیانو دیجیتال‌های با کیفیت بالا هزینه بالایی دارند. برای خرید پیانو دیجیتال باید بودجه خود را در نظر داشته و با توجه به نیازهای خود، بهترین محصول را خریداری کنید.

  •  برند

 برند مهمی است که در خرید پیانو دیجیتال باید توجه شود. برندهای معتبر و مشهور مانند برند یاماها، کاسیو،کرگ و رولند معمولاً محصولات با کیفیت و خدمات پس از فروش بهتری دارند.

با توجه به این موارد، شما می‌توانید یک پیانو دیجیتال با کیفیت و مناسب برای خود خریداری کنید.

سخن پایانی

در نهایت، پس از مطالعه راهنمای خرید پیانو دیجیتال، شما هستید که باید از بین برندها و گزینه های مختلف یکی را انتخاب کنید و محصولی را که متناسب با نیاز خود است تهیه کنید. برای انتخاب بهتر و امکان مقایسه محصولات در این قسمت می توانید قیمت انواع پیانوهای دیجیتال در دورین موزیک را مشاهده کنید و با توجه به سطح نوازندگی خود و بررسی مشخصات فنی پیانو انتخابی بی نقص داشته باشید.

پیشنهاد دورین موزیک برای شروع نوازندگی پیانو مدل P-45 است. برای آشنایی بیشتر با این ساز بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.