پیانو, مقالات

مقایسه پیانو یاماها مدل P45 و P125

در این مقاله قصد داریم دو مدل پیانو  یاماها مدل P45 و P125 با هم مقایسه کنیم. در ادامه با دورین موزیک همراه باشید.

پیانوهای یاماها مدل P45 و P125 هر دو از پیانوهای دیجیتال خوبی هستند که برای بازی در خانه، استفاده در کلاس‌های موسیقی و تمرینات شخصی مناسب هستند. این دو مدل از نظر طراحی و عملکرد در حدودی شبیه به هم هستند، اما در برخی ویژگی‌ها تفاوت دارند.

  • یکی از تفاوت‌های عمده بین این دو مدل، تعداد کلاویه‌های آن‌هاست؛ P45 دارای ۸۸ کلاویه است، در حالی که P125 دارای ۸۸ کلاویه وزن‌دار است. به عبارتی، کلاویه‌های P125 حساسیت به فشار بیشتری دارند و برای بازی‌کنندگان حرفه‌ای‌تر مناسب هستند.
  • همچنین، P125 دارای قابلیت‌هایی مانند صدای Pure CF، پورت USB، بلوتوث و قابلیت ضبط صدا در دستگاه است. در حالی که P45 فقط دارای تنظیمات پایه صدا و خروجی هدفون می‌باشد.
  • در نهایت، قیمت P125 بیشتر از P45 است، اما این تفاوت در قیمت با توجه به تفاوت در ویژگی‌های آن‌ها منطقی است. در صورتی که شما مبتدی هستید و به دنبال یک پیانو دیجیتال ابتدایی هستید، P45 می‌تواند گزینه خوبی باشد، اما اگر به دنبال پیشرفت و تمرین حرفه‌ای هستید، P125 پیشنهاد بهتری است.

ویژگی های پیانو محبوب p125

پیانو P125 یک پیانو دیجیتال با کیفیت بسیار خوب است که توسط شرکت یاماها ساخته شده است. ویژگی های اصلی آن عبارتند از:

پیانو یاماها p125

  1.  صدای واقعی پیانو: P125 دارای صدایی واقعی پیانو است که به دلیل تکنولوژی سمپلینگ به کار رفته در طراحی آن، بسیار نزدیک به صدای پیانوی زنده می‌باشد.
  2. 88 کلاویه با وزن واقعی: P125 با داشتن 88 کلاویه با وزن واقعی، حس لمسی و رفتار کلاویه‌های یک پیانو زنده را القا می‌کند.
  3. طراحی فشرده و سبک: با وزن کمتر از 12 کیلوگرم، P125 یکی از پیانوهای دیجیتالی فشرده و سبک است که قابلیت حمل و نقل راحت را برای اجراهای زنده یا ضبط صداها فراهم می‌کند.
  4.  قابلیت اتصال به کامپیوتر یا تبلت: با وجود پورت USB، P125 به راحتی می‌تواند به کامپیوتر یا تبلت متصل شده و با استفاده از نرم‌افزارهای متعدد موسیقی، قابلیت های بیشتری را فراهم کند.
  5. دارای صفحه نمایش LED : P125 دارای صفحه نمایش LED است که امکان کنترل تمامی تنظیمات پیانو و مدیریت فایل‌های صوتی را به صورت آسان فراهم می‌کند.
  6.  قابلیت ضبط و پخش صدا
  7. مجهز به پورت هدفون
پیانو دیجیتال یاماها مدل P-125 مشکی

پیانو دیجیتال یاماها مدل P-125 مشکی

ویژگی های پیانو دیجیتال یاماها p45

پیانو دیجیتال یاماها P45 یکی از پرطرفدارترین محصولات برای کسانی است که به دنبال پیانو دیجیتال با کیفیت خوب و قابل حمل هستند. این پیانو دارای ویژگی های زیر است:

  1. کلاویه های وزن‌دار: کلاویه های وزن‌دار پیانو دیجیتال یاماها P45، به نوعی کلاویه های پیانوی واقعی را تقلید می‌کنند و تجربه بازی پیانوی واقعی را برای شما فراهم می‌کنند.
  2. صدای طبیعی:این پیانو دارای صدایی طبیعی و واقع‌گرایانه است؛
  3. طراحی کوچک و قابل حمل
  4. کیفیت ساخت بالا: پیانو دیجیتال یاماها P45 با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است؛
  5. قابلیت اتصال به کامپیوتر: برای ضبط صدای پیانو، می‌توانید پیانو دیجیتال یاماها P45 را به کامپیوتر خود متصل کنید و از نرم افزارهای مختلفی مانند Ableton، Garageband و Logic Pro X استفاده کنید.

نتیجه گیری درباره پیانو p45 و p125

هر دو مدل از پیانوهای محبوب در بازار هستند اما با توجه به مقایسه ای که در بالا انجام دادیم ویژگی ها و کیفیت p 125 نسبت به p45 برتری دارد. از جمله این مزایا:

  • مقدار پلی فونی بالاتر در p125
  • قدرت بلندگوی بالاتر
  • کیفیت صدای بهتر و واضح تر
  • قابلیت ضبط صدا
  • 25 صدا در p-125، در مقابل 10 صدا در p-45

ولی از خیلی جهات دیگه تفاوت زیادی ندارند و تفاوتهایی که در بالا اشاره کردیم خیلی قابل توجه نیستند. خوب حالا سوال پیش میاد با توجه به اختلاف قیمتی که دارند خرید P125 با این مقدار تفاوت توجیه پذیر هست یا خیر.

در پاسخ باید بگویم که اگر مبلغ برای شما مهم نیست انتخاب P125 انتخاب بهتری است اما اگر می خواهید فاکتور و پارامتر مبلغ را در نظر بگیرید با انتخاب P45 خرید خوبی انجام داده اید و شما می توانید از پیانوی استاندارد برند یاماها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *